Fonogramska industrija 2015 v številkah

Datum: 21. 04. 2016

Mednarodno združenje za fonogramsko industrijo (IFPI) je objavil letno poročilo za leto 2015, v katerem podrobno analizira stanje in trende na področju fonogramske industrije.

Še vedno skokovito narašča delež neposrednih prenosov (streaming), ki je v primerjavi s predhodnim letom narastel kar za 45,2% in s tem na svetovni ravni doprinesel k 3,2% rasti prihodkov celotne branže.

Občutno pa raste tudi delež digitalne prodaje, ki je v letu 2015 prinesla v blagajno celotne industrije že kar 45% denarja, s čimer je presegla prodajo »fizičnih« izvodov, ki – kljub temu, da so fizični nosilci dražji (saj tudi vsebujejo več posnetkov), digitalno pa se v veliki večini prodajajo posamezni posnetki – je v lanskem letu predstavljala le še 39% vseh prihodkov.

Uporaba posnete glasbe se še vedno veča, vendar pa se to proporcionalno še vedno ne odraža v prihodkih izvajalcev in proizvajalcev fonogramov, saj k povečani uporabi še vedno preveč prispevajo nelegalne oblike uporabe, od katerih pa imetniki pravic nimajo oz. ne dobijo nič.


Najuspešnejši izvajalci na svetovnem podiumu so:

  1. Adele,
  2. Ed Sheeran,
  3. Taylor Swift,
  4. Justin Bieber,
  5. One Direction,
  6. Coldplay,
  7. Maroon 5,
  8. Sam Smith,
  9. Drake,
  10. The Weekend,


trije najbolj prodajani albumi pa so:

25 – Adele (17,4 milijonov),

X – Ed Sheeran (3,5 milijonov) in

1989 – Taylor Swift (3,5 milijonov);


V digitalni prodaji, kjer – kot smo že izpostavili -  prednjači prodaja posameznih skladb in ne celotnih albumov, pa sta – zanimivo – prvouvrščena Adele in tretjeuvrščena Taylor Swift zasedli šele 7. in 8. mesto.


Najbolje prodajane skladbe so bile:

  1. See you again – Whiz Khalifa (ft. Charlie Puth)
  2. Uptown Funk – Mark Ronson (ft. Bruno Mars)
  3. Thinking out loud – Ed Sheeran;


Celotno poročilo si lahko ogledate ali prenesete preko naslednje povezave:

Global Music Report